Preview

Bibliosphere

Advanced search

Quantitative paradigm in researchs: whether the «crisis of the number?» is overcome

Abstract

The author considers the problems, connected with researches within the framework of the quantitative para- digm. The main methods of the quantitative studies are defined, their advantages and disadvantages when ap- plied to the subject of the study are emphasized. The questions of research training of specialist with higher education are underlined.

About the Author

G. V. Varganova
Санкт-Петербургский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Агапова Е. Н., Чурилина Е. Н. Самоорганизация ру- ководителя и педагога образовательного учрежде- ния: дидактический аспект // Нар. образование. – 2013. – № 2. – С. 88–93.

2. Белановский С. А. Метод фокус-групп. – М. : Николо-Медиа, 2001. – 278 с.

3. Ванеев А. Н. Развитие библиотековедческой мысли в СССР. – М. : Книга, 1980. – 232 с.

4. Варганова Г. В. Качественная парадигма в библиотековедческих исследованиях // Библиосфера. – 2011. – № 3. – С. 3–7.

5. Карташов Н. С., Скворцов В. В. Общее библиотеко- ведение. – М. : МГУКИ, 1997. – 256 с.

6. Ключенко Т. И. Математизация библиотечного обра- зования. – Казань : Медицина, 2001. – 196 с.

7. Моисеева Н. А., Сороковикова В. И. Философия. – СПб. – Питер, 2009. – 352 с.

8. Мотылев В. М. Основы количественных исследова- ний в библиотечной теории и практике. – Л. : Наука, 1988. – 196 с.

9. Парсонс Т., Сторер Н. Научная дисциплина и дифференциация науки // Научная деятельность: структура и институты. – М. : Прогресс, 1980. – С. 25–55.

10. Современное состояние методологии научных ис- следований в области библиотековедения (по материалам журнала «Библиосфера») : сб. науч. ст. – Но- восибирск : ГПНТБ СО РАН, 2010. – 382 с.

11. Payne G., Williams M. Teaching quantitative methods. – Los Angeles [etc.] : Sage Publ. Ltd, 2011. – 187 p.


Review

For citations:


Varganova G.V. Quantitative paradigm in researchs: whether the «crisis of the number?» is overcome. Bibliosphere. 2014;(1):3-8. (In Russ.)

Views: 384


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)